söndag 28 november 2021

Söndag 211128 Första Advent Isla Cristina

Idag är det första advent, men någon adventskänsla lyckas inte infinna sig alls! Det är alldeles för soligt oh himlen är klarblå så det är mer likt sommar än vinter.

Under frukosten flyger det förbi 10 st Flamingos, som landar i våtmarken en bit bort. Tjusigt!

Errol får ny ”spot” i nacken med Frontline. Vi hoppas och tror att det hjälper mot odjur!

Idag tar vi ytterligare en tur in till staden Isla Cristina. Vi parkerar Homer på samma plats som igår, men idag promenerar vi åt det motsatta hållet. Vi kommer då ner till fantastiska sandstränder och går ut på en lång träbro, som ger oss fina vyer över stränder, vatten och staden.

Tillbaka till Homer promenerar vi längs den långa strand-boulevarden, med många tillfällen till stopp för att njuta av omgivningen. Vi har soligt och en molnfri himmel, men ingen värme att skryta med. Temperaturen orkar upp till 16 grader på eftermiddagen, men den kalla blåsten kyler ner oss. Det går åt både jacka och långbyxor!

Vi tankar diesel på stationen nedanför ställplatsen, 13:49 euro/l. Homer får 60 liter diesel för 799 skr! Det är nog billigast i Europa just nu!

Eva och Errol går på kvällspromenad utan Björn. Ikväll går vi åt motsatt håll, jämfört med gårdagen. Vi går över den tätt trafikerade vägen och följer sedan leden utmed våtmarkerna, några kilometer. Det känns som det är ett f d järnvägsspår, för leden är spikrak i oändlighet. Medhavd kikare påvisar en Gluttsnäppa; alltid något. Efter en stund får vi vända om gå samma led tillbaka, vilket vi alltid tycker är lite tråkigt. Men, Errol har en del att läsa så det går ändå bra.

Imorgon är det slut på vår semesterresa! Vi åker hem till Castro Verde och vardagen igen!